×

Chyba

[sigplus] Kritická chyba: Priečinok obrázkov clankypreview/GT2010/GTSensor/sensor_10 sa predpokladá ako relatívna cesta k základnému priečinku obrázkov špecifikovanom v administrátorskom rozhraní.

TEST: GT Sensor 1.0 2010 -ladne agresívna biela labut (+Fotogaléria)

Twitter  

[sigplus] Kritická chyba: Priečinok obrázkov clankypreview/GT2010/GTSensor/sensor_10 sa predpokladá ako relatívna cesta k základnému priečinku obrázkov špecifikovanom v administrátorskom rozhraní.

 Sensor, nie, nie, nespájajte si ho s ceskou odevnou znackou, tento Sensor je na pohlad ladný, no s agresívnym charakterom, a je to bike pochádzajúci z americkej dielne GT, ktorý vyplnil priepastnú dieru medzi závodne ladeným Marathonom a all mountain modelom Force ...

 

Bike GT Sensor mi je uz dlhšiu dobu dobre známy, mal som moznost sa s ním zoznámit uz minulé leto 2009 pri oficiálnom predvedení tejto novinky, a to by nebola tá správna predvádzacka, keby som si uz vtedy na nom nemohol zašantit. Potom som s ním mal tú cest, ešte na lahké zoznámenie sa pri testovacích dnoch GT a nakoniec mi došiel ešte aj na dlhodobejšie potestovanie. Páci sa mi pri znacke GT, ze neopomína na skutocnost, ak clovek kupuje bike za väcší peniaz, rád sa predtým na nom zvezie, co nie je u GT problém, pretoze predajcovia majú moznost si zapozicat testovací bike od dovozcu.

 


 

Dalšími dobrými vlastnostami výrobcu GT sú vývoj a inovatívnost. GT na vývoj urcite nezabúda, je to ešte jedna z mála znaciek, ktorá posúva peniazky aj týmto smerom. A vdaka vývoju, inovatívnosti a nacúvaniu predajcov vznikol aj model Sensor, ktorý vyplnil dieru medzi závodne ladeným Marathonom so 100mm zdvihmi a all mountain modelom Force so 150mm zdvihmi. Od zákazníkov a následne predajcov smeroval dopyt po modely, ktorý by nebol cistý AM, a ani závodným XC bikom, GT chýbal model medzi tým, a tak „inziníri“ z GT sadli za compy a stvorili bike, ktorý prebral to dobré z Marathonu a Forceu, no naviac, ked uz sa hrali s novým modelom, ešte vylepšili i-Drive, ktorý na nový Sensor aplikovali. Je to stále ten istý dobrý i-Drive ako ho poznáme z vyššie spomínaných modelov, teda jedno cap s plávajúcim ulozením stredu, kde zadnú a prednú stavbu spája tiahlo, ale vynovené bolo zapúzdrenie a uchytenie lozísk. Pri zanesení necistotami, je ale velmi jednoduché a rýchle otvorenie stredových capov, ktoré zvládne aj menej zdatný biker v domácej dielni, kedy Sensora hravo zbavíte od v´rzgania, vycistením a premazaním vazelínou, nemusíte tak ako pri iných znackách bicyklov navštívit servis kvôli komplikovanej demontázi.

 


 

Ale nie len i-Drive spája Sensora s ostatnými fullmi od GT, aj ked je Sensor z hydroformingovaného duralu (6061) tiez dizajn sa jasne hlási k ostatným spolupartajníkom. Horná trubka v smere od sedlovej trubky je  zhruba v prvej tretine jemne prehnutá nahor, a potom sa smerom k hlavovej trubke symetricky sa rozširujúca s ostrejšími hranami, pri priereze trubky by sme dostali tvar kosoštvorca. Samozrejme pri celkovom pohlade dominuje mohutný stred, ktorý je charakterstickým pre fully od GT, a to vdaka uz spomínanému i-Drivu, alebo ak chcete Independent Drivetrain. Módna biela farba neobišla ani Sensora a dostal ju práve najvyššie vybavený model 1.0, ktorý je osadený aj bielou vidlicou FOX a spolu s ciernymi doplnkami pekne ladia.

Jedna línia výbavy.

Tak ako aj pri ostatných fulloch od GT, išlo sa do jednej línie výbavy, co ocenujem ako velké plus. Pri Sensore 1.0 bola zvolená výbava XT, ktorá dáva bikeu istotu kvality a zároven punc spolahlivosti, a taktiez samozrejme aj dobrého vzhladu a váhy. Takze v XTcku je radenie, prehadzovacka, prešmyk, brzdové páky aj brzdy s velmi dobrou úcinnostou, s rýchlym nástupom, co som ja pri tomto type bikeu ocenil. XT je aj zadný a predný náboj s pevnou 15mm osou a so 160mm kotúcom vzadu a 180mm kotúcom vpredu. Vpredu pracuje vidlica FOX Float RP32RL s 15mm pevnou osou, so zdvihom 120mm a s nastavitelným tlmením. O zadok sa stará tlmic FOX Float RP23 a zdvih zadnej stavby je taktiez 120mm. Kluky Truativ Stylo sú spojené stredovým zlozením Truativ GXP. Sedlovka a predstavec  s 680mm širokými lastovickami sú od Ritcheyho. Jemné obavy som mal pri tvare sedla WTB Rocket W Comp, no tie boli zazehnané po prvom výjazde.

 


 

Jazda na bielej labuti.

Sensor 1.0 mi prišiel po dlhej púti po rôznych predajniach, kde starostlivost o testovací bike rovná sa nule, teda pred jazdou som si musel bike nie len ponastavovat, ale vyskúšal som si s kolegom v dielni ako hravo vycistit dva mohutné capy v strede, a teda ako jednoducho je mozné prevádzkovat starostlivost o túto bielu labut. Sensor mi prišiel práve v období, ked v našich zemepisných šírkach  panovalo obdobie dazdov, teda som si s ním uzil parádne blatko, kde som ocenil plášte Kenda Nevagal vpredu 2,5 a vzadu 2,1. Ale nie len Kendy prispievali ku komfortu jazdy, vynikajúca geometria, kde jazdec nie je príliš natiahnutý, ale zas nesedí ani úplne vzpriamene mne, a aj ostatným co sa na tejto bielej labuti zviezli velmi vyhovovala. V lese pri jednom z prudkých stúpaní som zas ocenil vyššie polozený stred, s ktorým sa nie len dobre prekonávajú vyššie prekázky, ale pri nástupe do pedálov bolo cítit rovnomerné rozlozenie hmotnosti, kedy zadný plášt skoro neprešmykoval ani v skutocne poriadnej stojke. Taktiez pri jazde v sedle pri zapnutom Pro-pedale, bike nemal snahu odlepovat predné koleso od podlozky, a zadná stavba sa pri zvolenom lahkom prevode vôbec nepohupovala. Spojenie i-Drivu a Fox Float RP23 pri správnom dofúkaní a zapnutom Pro-pedale je v skutku vynikajúce, aj na rovinkách pri zamknutej vidlici sa bike správal skoro ako hardtial a obavy zo straty energie pri pohupovaní nie sú na mieste. Ked uz sa clovek dostal na vrchol stúpania nasledoval zjazd, pri jednom zo svojich výjazdov som si zmýlil odbocku a miesto po lesnej ceste som zjazdoval korytom malého potôciku, ktorý vznikol po dlhodobých prudkých lejakoch. Sedlo spustené dole, tlmic aj vidlica otvorené a mne ani nevadilo, ze idem cestou necestou. Sensor sa tiez nestazoval a spolu sme si uzívali parádny zjazdík, kde som zároven ocenil aj 15mm pevnú prednú osu, 680mm široké lastovicky a spolahlivé XTéckové brzdy. Zjazd dole potokom mal aj zopár prudkých tociek, v ktorom som zistil, ze Sensor radšej prekoná prekázku ako by sa mal uhýbat, nie ze by bol lenivý, ale neprekáza mu to.

 

Takze si to zhrnme: Prítazlivý dizajn, trendy biela, dobrá výbava a geometria, to je GT Sensor 1.0, ktorý by som doporucil skôr maratóncovi, ktorý rád jazdí dlhé trate a moc nepreteká, pricom si rád uzíva dlhé aj technické zjazdy, a pred domom si miesto Enervit R2 dá radšej pifko.

Doporucená maloobchodná cena: 2499,9€

Cena v shop.cyklomania.sk: 2440€  + Dres zadarmo       

 

RÁM

GT dural EV6 hydroforming, zdvih zadní stavby 120 mm, nový systém lozisek a cepu

TLMIC

Fox Float RP23

VIDLICA

Fox Float 32 RL, 15mm pevná osa, zdvih 120 mm

KLUKY

Truvativ Stylo, dvojdílné, 44/32/22 zubu

STREDOVÉ ZLOZENÍE

Truvativ GXP, vnejší loziska

PEDÁLE

Shimano PDM -520

PRESMYKAC

Shimano XT

PREHAZOVACKA

Shimano Shadow XT

RADENÍE

Shimano XT

KAZETA

Shimano XT, 11-34 zubu

RETAZ

Shimano

RÁFKY

WTB Speed Disc

PLÁŠTE

Kenda Nevegal, 26 x 2.1 kevlar, 120 TPI

PREDNÝ NÁBOJ

Shimano XT centerlock disc, 15 mm osa

ZADNÝ NÁBOJ

Shimano XT Centerlock Disc

DRÁTY

DT Swiss Competition zeslabované 2.0 / 1.8 mm

PREDNÁ BRZDA

Shimano XT Disc, hydraulická, 180mm

ZADNÁ BRZDA

Shimano XT Disc, hydraulická, 160mm

BRZDOVÉ PÁCKY

Shimano XT

RIADÍTKA

Ritchey Pro vlaštovky, OS

PREDSTAVEC

Ritchey, OS

GRIPY

GT Lock Down

HLAVOVÉ ZLOZENÍE

FSA Orbit X

SEDLO

WTB Rocket V Comp, Cr-Mo

SEDLOVKA

Ritchey Comp

PODSEDLOVÁ OBJÍMKA

GT dural, RU

FARBA

gloss white

 

 


S

M

L

XL

 

Sedlová trubka (D)

448

484

509

517

Horní rámová trubka (C)

560

589

612

630

Výška rámu v rozkroku (G)

723

750

772

781

Hlavový úhel (A)

69,5

69,5

69,5

69,5

Sedlový úhel (B)

73

73

73

73

Délka zadní stavby (E )

424

424

424

424

Délka hlavové trubky (H)

110

120

140

155

Výška stredu (K)

333

333

333

333

Rozvor (F)

1062

1091

1116

1134

 

 

Foto: Marek Michálek

{gallery}clankypreview/GT2010/GTSensor/sensor_10{/gallery} 

pošli na vybrali.sme.sk
Twitter