Museeuw MC-6 -byt odlisný nieco stojí

Twitter  
 Len nedávno sme vám priniesli test jedného z modelov exkluzívnej znacky nesúcej meno drzitela majstrovského dresu Johana Museeuwa.  A dnes je na rade blizšie predstavenie druhého modelu z bohatej ponuky „ziletiek“ tohto flanderského leva. Budeme sa sústredit hlavne na samotný bicykel, o patentovanej technológii FLAXCARBON nájdete viacej v predchádzajúcom clánku tu Test: Museeuw MF5 –dravost, elegancia, pohodlie a exkluzivita (+Fotogaléria)

 

Model MC-6 je súcastou rady belgického výrobcu, ktorú by sme mohli zaradit do výkonnostnej kategórie. Pod tým máme na mysli, ze popri komforte, sa ruka v ruke snúbi aj tuhost a cielovou skupinou budú jazdci, pre ktorých je zdolávanie dlhých a nárocných trás samozrejmostou, ale chcú svoje povedat aj v záverecnom špurte. Okrem “šestky” tu nájdeme ešte dva modely, pricom MC-6 je zaradený do stredu medzi ne. Najpodstatnejším a aj najviditelnejším rozdielom oproti rade MF je vyuzitie karbónových vlákien vo väcšej miere. Tie tvoria najnámahanejšie casti rámu a pre patentovaný FLAXCARBON sa našlo miesto v horných vzperách zadnej stavby a nohách vidlice. Pozrime sa na samotný rám blizšie.



Rámový set
Zo štyroch mozných farebných kombinácii, k nám do redakcie dorazil v modernom bielom základe, s cierno-cervenými grafickými prvkami. Samozrejmostou je pokrytie FLAXCARBONových castí len trasparentným lakom, aby vynikla výnimocnost celku a nenápadne sa upozornilo, ze toto nie je len obycajný karbónový cesták.. Celý monokokový rám akoby vyrastal z mohutnej hlavovej trubky s kónickým hlavovým zlozením 1 1/8 -1 ½, nesúcej výraznú grafiku hlavy levej hlavy. Tá akoby chcela vyrazit priamo z rámu a dodáva bajku dynamický dizajn. Telo tvorí objemná spodná rámová trubka, pokracujúca cez stredové zlozenie so štandardom BB30 do širších retazových vzpier. Tento celok prispieva k dostatocnej tuhosti rámu a nedovoluje výrazné straty. Zároven by velké hlavové zlozenie  malo podciarkovat dobrú ovládatelný celého “dravca”.  Horná rámová trubka má pri hlavovom zlození profil písmena T, pricom horná línia sa postupne presúva cez mierny sloping nizšie. Výrazná hrana sa nestráca ani pri prechode popod integrovanú sedlovku, ale cez oblúk prirodzene pokracuje az do zadnej stavby, kde sa vzpery zaoblujú a hrana sa vytratí. Zmena materiálu z karbónu na Flaxcarbon v horných vzperách je maximálne plynulá. Zadný trojuholník je nakoniec spojený cez celokarbónové patky. Súcastou rámového setu je aj vidlica s karbónovým kónickým krkom a aerodynamickými nohami z Flaxcarbonu. Náboj medzi sebou drzia karbónové patky.



Osadenie
Pre test sme dostali rám kompletne osadený najnizšou sadou od talianskej klasiky Campagnolo, Veloce v ciernom eloxe. Okrem Veloce sa záujemca môze rozhodnút ešte pre Anthenu 11´s od rovnakého výrobcu, tí s pretekárskymi chútkami siahnu po novej Ultegre od Shimana. Kokpit obsadila znacka FSA, pozadie usadíte na Prologo Kappa. Po asfalte sa odvalujúce casti dodali taktiez taliani z Campagnola, konkrétne model Khasim, patriace do “entry levelu”, obuté vo Vredestein Fiamannte.

Pocity z jazdy
 Celokarbónových tátošov uz mám pár odjazdených a viem, ze vlastnosti týchto rámov sa dajú vcelku lahko ovplyvnovat. Ci uz pouzitou pleteninou, jej smerovým ukladaním, hrúbkou a tvarovaním trubiek a podobne. Preto som bol dost v ocakávaní, cím prispejú lanové vlákna do vlastností. Výrobca hovorí o zvýšení komfortu, lepšom pohlcovaní drobných vibrácii, podobnými marketingovými heslami sme masírovaní z kazdej strany. A hlavne, pojem komfort je dost subjektívny. Po odjazdení pár testovacích dní po našich cestách, ktoré sú jedna velká nerovnost, som skutocne nadobudol subjektívny pocit, ze od kolies sa ku jazdcovi dostáva menej nepríjemných vzruchov od vozovky. Samozrejme, ze ked vletíte do velkej jamy, tak to bajk neprezehlí, ale tie jemné, otravné vibrácie ostávajú niekde na polceste. Jedným šmahom ruky však musím dodat, ze som nemal moznost osadit na bajk ziadne, vyslovene tuhé, kolesá, tak je mozné, ze do tohto celkové prejavu, výrazne prehovárajú aj Khasim-y, ktoré nepatria medzi etalón tuhosti. To bolo poznat hlavne v rýchlych klopenkách, kedy sa dost rýchlo dostali na hranu, o com dali vediet svojím priblízením sa k brzdovým špalkom. Museeuw je napriek tomu dobre ovládatelný, rád ide cez “hlavu leva”  za pokynom jazdca a drzí stopu. Netreba sa bát ani špurtov, silový záber a bajk ide pekne vpred, az pri výraznom rozhodení dajú o sebe vediet kolesá. Musím pochválit “hrušky” u Veloce, ponúkajúce širokú platformu, dobrý úchop a dosah na brzdové pácky. Je však cítit, ze sada nie je výkladnou skrinou znacky. Radiaca pácka, pod brzdovou, má necakane dlhú dráhu, treba vykonat dlhý pohyb rukou nez sa dostaví reakcia. Kované brzdy sú napriek svojej subtílnosti dostatocne rázne a so zastavením, i núdzovým z vyšších rýchlostí, nie je najmenší problém.

Museeuw MC-6 je v špecifikácii, akú sme mali my k dispozícii, velmi komfortný. Taktiez nijako nezaostáva tuhostou za inými závodnými rámami. A tu sa dostávame k otázke, kto obetuje 2765,- € za entry-level výbavu? Asi to nebude zacínajúci závodník, pretoze v cenovej hladine troch tisícok  si uz vie zadovázit závodný celokarbónový rám s pretekárskou sadou. Cielovou skupinou sa tak stávajú “fajnšmekri”, ktorí si kultovku a rám z neobycajného materiálu nesúci meno majstra sveta, budú vediet ocenit.

 

Dovozca pre CR a SR: www.jd-bikes.cz (Jirí Dolezel)

Špecifikácia
Rám:  Museeuw MC-6 Monocoque UD Carbon , Flaxcarbon rearstay, integrovaná sedlovka
Vidlica:  Museeuw, karbónový krk, Flaxcarbon nohy
Kluky a prevodníky: Campagnolo Veloce, 50-34 zubov
Radenie: Campagnolo Veloce 10s
Prehadzovacka a prešmyk: Campagnolo Veloce 10s
Riadidlá: FSA Wing compact
Predstavec: FSA OS190-LX
Sedlo: Prologo Kappa
Kolesá a náboje: Campagnolo Khasim, 22 špíc vpredu, 27 špíc vzadu

Foto: Marek Michálek

Twitter  
Prihlásiť Zaregistrovať

Prihlásenie k vášmu účtu

Užívateľské meno *
Heslo *
Pamätaj si ma

Vytvoriť účet

Polia označené hviezdičkou (*) sú povinné.
Meno *
Užívateľské meno *
Heslo *
Overenie hesla *
E-mailová adresa *
Overenie e-mailovej adresy *

Sledujte nás:

facebook