InstaForex

ABSA CAPE EPIC - Za oponou tímu BULLS

Twitter  

Ako vyzerá bežný deň profesionálneho tímu na práve prebiehajúcom ABSA CAPE EPIC priblížil Friedemann Schmude, manažér tímov  BULLS.

 Friedemann Schmude zodpovedá za 6 profi jazdcov, rozdelených do troch tímov BULLS (Karl Platt-Urs Huber), BULLS2 (Tim Boehme – Simon Stiebjahn) a BULLS 3 (Stefan Sahm-Thomas Dietsch). Tím BULLS síce prišiel o svojho jazdca Karla Platta vo štvrtej etape, kedy musel odstúpiť kvôli zranenému kolenu, tímový kolega Urs Huber pokračuje v pretekoch ako jednotlivec. Nemá už možnosť zasiahnuť do konečného poradia, je to však o športovej hrdosti každého jazdca, byť finisherom ABSA CAPE EPIC.

Za oponou Absa Cape Epic - vytrvalostný pretek pre všetkých zúčastnených.

Výsledok Absa Cape Epic vždy záleží od výkonov jazdcov, na trati, medzi štartovou a cieľovou čiarou , avšak jazdci sa musia sústrediť hlavne na svoju výkonnosť a nestarať sa o ostatné. Tímový manažér Friedemann Schmude nám ukázal, čo sa deje v pozadí troch karavanov a piatich altánkov, známych ako „Bulls Castle“.

Pokúšame sa vytvoriť domácu pohodu. Chceme chalanom poskytnúť čo najvyššiu mieru komfortu. Kvôli tomu rozmiestňujeme náš „tábor“ vždy úplne rovnako, aby si nemuseli zvykať na iné podmienky. Jednoducho majú svoju rutinu.

Našou filozofiou je, že keď pretekár jazdí s úsmevom, je rýchlejší. To je možné len vtedy, keď je dobrá nálada a cíti sa komfortne.

bulls

Najlepšia podpora pre najlepších jazdcov

Náš realizačný tím na Epicu sa skladá zo šiestich ľudí: dvaja mechanici, dvaja maséri, jeden kuchár a tímový manažér.

Úlohou mechanikov je pripraviť bicykle pre každú jednu etapu. Starajú sa o umytie, vyčistenie po etape. Jednoducho, bicykle musia vyzerať ako nové. Taktiež robia kompletný servis, kontrolujú každú časť, každú jednu skrutku. Nezáleží na tom v akých podmienkach prebiehala etapa.

Ich „šichta“ začína ihneď po dojazde etapy a trvá približne do 23:00 až polnoci. Máme pre nich k dispozícii nákladiak naplnený vybavením – náhradné rámy pre každého jazdca a každú súčiastku akú si dokážete predstaviť. Každý rok vozíme približne 100-150 kíl vybavenia z Európy a samozrejme máme sklady aj tu v JAR.

Potom tu máme masérov, môžete ich volať fyzioterapeuti alebo „liečitelia“ ak chcete. Sú to veľmi skúsení a dôležití ľudia. To čo robia mechanici s bicyklami, to maséri musia spraviť s jazdcami po každej etape.  Ich metódy si však neradno zamieňať s bežnými masážami. Nohy sú samozrejme najpodstatnejšie. Treba ich dať po každej etape do poriadku, uvoľniť ich, pomôcť im s regeneráciou.Maséri sú taktiež zodpovední  za ostatné veci okolo jazdcov. Napríklad sa im starajú o čisté prádlo pred každou etapou. Taktiež netreba podceňovať ich psychologickú podporu pre jazdcov.

Ďalšou osobou tímu je kuchár, ktorý varí pre tím dvakrát denne a samozrejme sa stará o prípravu raňajok. Dalo by sa povedať, že jeho prácou je dotankovať jazdcov. Energiu ktorú potrebujú, taktiež minerály a vitamíny sú veľmi dôležité. Pretekári dokážu mať len taký výkon, aký im ich „palivo“ dovolí. Kuchár musí myslieť na všetko dopredu. Dôkladne vypočítať kalórie, ktoré budú jazdci potrebovať a rôzne kombinácie sacharidov a proteínov.

A nakoniec tímový manažér, ktorým som ja. Starám sa o to aby všetko fungovalo a všetci vedeli aké sú ich úlohy. Dalo by sa povedať, že ťahám za šnúrky v pozadí a musím mať k dispozícii všetky informácie.

bulls 2

Pracovná doba nie je štandardná od deviatej do piatej

Naše ráno začína 4:45, kedy vstáva pomocný personál. Jazdci majú budíček o piatej ráno (profi-jazdci štartujú etapu ráno o siedmej hodine, pozn.red.). Máme raňajky približne do šiestej. Potom sa pretekári pripravujú na preteky, zahrievajú sa a našou úlohou je sa uistiť, že majú všetko čo potrebujú.  Jeden z masérov a ja sa staráme o bidony. Mechanici robia poslednú kontrolu na bicykloch pred závodmi, kontrolujú tlak v pneumatikách, namazanie reťazí a ich napnutie. Približne 20 minút pred štartom smerujeme pod štartový oblúk. Pre prípad je tu vždy s nami mechanik s pumpou, náhradnými kolesami a súčiastkami.

O siedmej, so zaznením štartového výstrelu, nám jazdci na pár hodín zmiznú. Túto dobu trávi tím v kempe. Ja sa starám o moju administratívnu prácu, som v kontakte s tlačou, aktualizujem údaje na sociálnych stránkach. Predtým než si trocha oddýchneme, uistíme sa, že je pre jazdcov po príjazde všetko pripravené.

Potom najčastejšie absolvujeme anti-dopingovú kontrolu s jedným, alebo oboma jazdcami. Následne sa snažíme mať spoločný obed, po ktorom začína skutočná práca pre mechanikov na bicykloch a pre masérov na jazdcoch. O šiestej poobede večeriame. Väčšinou medzi 18:30-19:00 sa zúčastníme ceremónie vyhlasovania najlepších jazdcov.

Na záver máme krátky brífing pre ďalší deň, v ktorom informujem tím o veciach zo stretnutia tímových manažérov. Jazdci idú spať najneskôr o deviatej. Deň pre realizačný tím končí okolo jedenástej v noci, kedy si spolu vychutnáme chladené pivko.

Nasledujúci deň: Všetko dookola!

bulls3

Pôvodný článok vyšiel na www.redbull.com 27.03.2014, autor: Jazz Kuschke

Foto: www.cape-epic.com, www.redbull.com

Twitter  
Prihlásiť Zaregistrovať

Prihlásenie k vášmu účtu

Užívateľské meno *
Heslo *
Pamätaj si ma

Vytvoriť účet

Polia označené hviezdičkou (*) sú povinné.
Meno *
Užívateľské meno *
Heslo *
Overenie hesla *
E-mailová adresa *
Overenie e-mailovej adresy *
InstaForex

Najbližšie podujatie

Žiadne udalosti

Sledujte nás:

facebookgoogle-plustwitter