Preview: Pinarello Bolide -meteor sa predvádza na Giro di Italia 2013

Twitter  

[sigplus] Kritická chyba: Priečinok obrázkov clankypreview/pinarellobolide sa predpokladá ako relatívna cesta k základnému priečinku obrázkov špecifikovanom v administrátorskom rozhraní.

 Pre vítaza TdF 2012 Sira Bradleyho Wigginsa, nebola jedinou výhodou jeho výkonnost, ale súcastou bol aj Pinarello Graal, vdaka ktorému mohol predviest svoju silu v casovkách. Rám, ktorý od svojho predstavenia na Giro d´Italia, predstavuje vrchol casovkárskych špeciálov. Hned pocas prvej jazdy dokázal svoju nadvládu, ktorej epocha zapocala uz pri bicykloch pre iného vítaza TdF, Miguelovi Indurainovi.

 

Aj napriek pokracujúcim úspechom rámu Graal, vrátane aktuálneho vítazstva Chrisa Frooma na Tour de Romandie, sa zástupcovia znacky Pinarello vzdy pozerali do budúcnosti. Viac nez rok pracovalil technici a inzinieri z Pinarello Lab, v blízkej spolupráci s profesionálnymi jazdcami tímu SKY, na novom casovkárskom špeciále, ktorý by prekonal úspechy na TdF 2012. A tak vytvorili skutocný Bolide (odvodené od bolidu -výnimocne jasný meteor podobný padajúcej ohnivej guli).

 

Je pravdou, ze všetci výrobcovia sa snazia vytvorit aerodynamický casovkársky bicykel, ale len máloktorý sa sústredí na drobnosti, ako je obtekanie vzduchu okolo kazdého jedného komponentu, tak posadnuto, ako to bolo pri tomto projekte. Týmto špeciálnym prístupom sa podarilo znízit aerodynamický odpor o 15% oproti predchádzajúcemu modelu Graal.

 

 Hlavnými stránkami zlepšenia aerodynamiky sú:

- nové tvarovanie profilu celých sekcií, ako aj jednotlivých trubiek rámu, tak aby poskytli co najnizší odpor pri všetkých podmienkach

- kónický tvar sedlovej trubky umoznuje co najblizšiu pozíciu zadného kolesa a zlepšuje obtekanie vzduchu

- kompletné zapracovanie b´rzd do rámu a ich zakrytovanie

- vnútorné vedenie laniek

- riadidlá priamo integrované do rámu, a tvoriace jeho neoddelitelnú súcast

- batérie a elektronika elektronických radení je celá skrytá vo vnútri rámu

- ovládacie prvky elektronického radenia tvoria priamu súcast riadidiel a znizujú turbulenciu vznikajúcu v predných castiach

- zvýšená celková tuhost rámu, ktorá prenáša kazdý jazdcom vynalozený watt

- asymetrická zadná stavba, ktorá je súcastou Pinarello DNA, uz od modelu Dogma

- nový, odmontovatelný drziak prešmyku

- pozícia a tvar drziaka na flašu je optimalizované tak, aby nenarušovali celkovú aerodynamiku

- špeciálne tvarovaná stredová cast pre SRM(R) senzor

 

Na ráme Pinarello Bolide sú pouzité karbónové vlákna najvyššej kvality Torayca 65HM1K, vdaka ktorým sa mohla znízit hmotnost rámu (-5%) pri zvýšení tuhosti a lepšie tvarovat špecifické casti.

 

Pinarello Bolide bol prvýkrát oficiálne predstavený v pelotóne World Tour v druhej etape Giro d´Italia.

 {gallery}clankypreview/pinarellobolide{/gallery}

Zdroj: Davorin.sk

Twitter  
Prihlásiť Zaregistrovať

Prihlásenie k vášmu účtu

Užívateľské meno *
Heslo *
Pamätaj si ma

Vytvoriť účet

Polia označené hviezdičkou (*) sú povinné.
Meno *
Užívateľské meno *
Heslo *
Overenie hesla *
E-mailová adresa *
Overenie e-mailovej adresy *

Najbližšie podujatie

Žiadne udalosti

Sledujte nás:

facebookgoogle-plustwitter