Nové komponenty XTR 2014 a kolesá pre XC pretekárov -"nic raceovejsie sme este nevyrobili"

Twitter  

 V pátraní po lahších komponentoch a lepšom výkone Shimano dnes predstavilo nové komponenty a kolesá pre svoju XC sadu XTR. Shimano XTR série M980 pridáva nové komponenty ako nové „rejsové“ hydraulické kotúcové brzdy, nové komponenty pohonu, vrátane lahšieho stredového zlozenia, odolnejšej retaze a ultralahkých karbónových 29“ kolies urcených pre galusky.

 

Shimano debutuje so svojou najlahšou kotúcovou brzdou v celej línii XTR. Oproti závodmi preverených b´rzd M985 zhodili nové M987 40g na jednej brzde. Inzinieri Shimana pouzili horcík na BR-M987 strmen a hlavný brzdový valec, cím došlo k znízeniu hmotnosti pri zachovaní tuhosti systému a kontroly brzdenia správnym riadením tepla. Nová BL-M987 hydraulická brzdová páka vynikne vdaka vyuzitiu karbónových vlákien a titánu.

Strmen BR-M987 je kompatibilný s ICE Technologies rebrovanými brzdovými platnickami.


Brzdový kotúc SM-RT99 s ICE Technologies rebrovaním, ktorý bol pouzívaný pocas celého kolotoca Svetového poháru v zjazde je teraz k dispozícii aj na úrovni XTR.  Nový je tiez rotor SM-RT99-S (140mm) s ICE Techlologies a novinkou s názvom FREEZA. Freeza je sendvicová konštrukcia s hliníkovým chladicom, ktorý redukuje teplo. Teplo je tak zredukované az o 40°C v porovnaní s rotormi bez Freeza technológie. Vdaka zlepšenému chladeniu môzu XC jazdci pouzit o jednu velkost menší rotor. Napríklad, ak normálne jazdec pouzíva 180mm rotor, teraz môze pouzit 160mm Freeza rotor pri rovnakej úrovni chladiaceho výkonu a nizšej hmotnosti.

 

Profesionálni XC jazdci ziadali od Shimana lahšie XC kolesá. Po roku vývoja, ladenia a testovania na okruhoch Svetového pohára s Fabianom Giger-om, Sergiom Mantecon-om a Evou Lechner-ovou, Shimano predstavuje lahké, celokarbónové, galuskové 29“ ráfiky pre závodné XC. Kolesá sú k dispozícii s 15mm a 12mm E-thru systémom osky na prednom kolese a 12mm E-thru rýchloupínakom na zadnom kolese. Obe kolesá majú Center Lock uchytenie rotora.

 

Popri brzdách, rotoroch a kolesách bolo vynovené aj stredové zlozenie. Vzhladom k novej konštrukcii sú oba typy (závitové aj press fit) lahšie, lepšie utesnené a poskytujú hladší chod.


Shimano vynovilo retaz (CN-M981) novou technológiou nazvanou Sil-tec – modernou povrchovou úpravou pokovovaním pre zvýšenie výkonu. Táto technológia nedávno tiez debutovala na retazi Dura Ace 9000. Sil-tec sa vyznacuje nízkym trením, hladším chodom a dlhšou zivotnostou. Retaz je pre optimálne radenie smerová a pre znízenie hmotnosti pouzíva duté nity.

 

 

 

Hmotnosti:

Brzda XTR M987 predná, 800mm hadicka, postmount, s rotorom RT99S: 305 g

Brzda XTR M987 predná, 800mm hadicka, postmount, bez rotora: 186 g

Kolesá XTR WH-M980-F15+R12 : 1349 g

Kolesá XTR WH-M980-F12+QR : 1298 g

Retaz CN-M981 HG-X, 114 clánková: 259 g

Stred SM-BB93, závitové: 71 g

Stred SM-BB94-41A,  pressfit : 58 g

Twitter  
Prihlásiť Zaregistrovať

Prihlásenie k vášmu účtu

Užívateľské meno *
Heslo *
Pamätaj si ma

Vytvoriť účet

Polia označené hviezdičkou (*) sú povinné.
Meno *
Užívateľské meno *
Heslo *
Overenie hesla *
E-mailová adresa *
Overenie e-mailovej adresy *

Najbližšie podujatie

Žiadne udalosti

Sledujte nás:

facebookgoogle-plustwitter